St. Germain.

För några dagar sen strögade vi runt i St Germain-kvarteren. Vi kikar lite på hur det såg ut tycker jag. 


En raffig röd kvinna korsade en regnig Boulevard St. Germain. 


Vi letade upp Saint-Sulpice och det maffiga torget framför. Eller "en stor uteplats" som Florent kom ihåg det. 


Ja, se så rymlig den var! Plus lite franska fasader. 

Tjabba.

Vet inte hur många timmars strög av detta slag jag avverkat nu. Och många fler ska det bli. 


Bestämde oss för att gå hela vägen hem – över Seine och upp till vårt tionde hemarrondisemang. 

Hittade l'école des beaux-arts. Förmån som elev där: schysst innergård med guldfisksfontän.

Gick förbi denna halvkända byggnad. 


Fontänhäng i skymningen. Trötta i benen ändrade vi oss och tog metron, årets beslut.


 
 


Kommentarer
Emelie

#1: GRATTIS TILL JOBBET! Ser fram emot många glassbilder nu ;)

#2: Dina bilder är underbara. Speciellt de på de redan vackra franska fasaderna. Jag svärmar. Åh! Älskar dina gatubilder.

#3: Ben & Jerry's shop där bakom Florent?! Var?!

Svar: Tack Emelie! Gatubilder är den roligaste sorten att ta tycker jag :) Hmm tror det var vid Boulevard St. Germain, får dra dit igen och kolla upp min blivande konkurrent.
Lovisa

2014-04-29 @ 11:48:40
URL: http://sockerskrin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0