En plein air.

Har tänkt lite på det här med inspiration och hur det i högsta grad är en oförutägbar företeelse. För mig sätter den ofta igång på alla nivåer samtidigt. Utan förvarning vill jag utforska, fota, laga mat, resa, utbilda mig och skriva arga insändare på samma gång. Tur då att man har en avlastningsplats som den här. 

Såhär fint var det när jag och Florent gick på utomhusbio i en park för ett par veckor sedan. 


Perfekt halvkylig sommarkväll för någon som bränt sig lite på näsan under dagen. Det tyckte några hundra andra personer också.


Chokald och vitt vin - optimalt ihopslängd picknick.

Under knäpptystnad såg vi Wes Andersons film Moonrise Kingdom och slumrade lite i gräset. 




Kommentarer
elvira

hej!

jag ska till Aix-en-provence och såg att du hade varit där. jag skulle jätte gärna vilja komma ikontakt med dig angående de olika boendealternativen :D Hoppas vi hörs snart!

Svar: Hej! Skickade ett mail till dig :)
Lovisa

2014-10-29 @ 21:46:39
olivia

Hej!
jag har ju då tänkt att gå kursen i Aix-en-Provence i vår, och blev superpepp efter att ha skummat igenom en månad av din bloggvår!
Två superduperviktiga frågor.
1. Hur hittade du lägenheten?
2. Vilken kamera fotar du med? Vilket objektiv? Vilken filmar du med?
3. (jag är ju uppenbarligen dålig på det här med begränsningar)
vilken budget höll du där nere? Dvs. gick du på studentlån fullt ut eller? Samt, ja. främst många frågetecekn kring boende.
Vänligen, och tacksamma hälsningar!

2014-11-01 @ 22:45:44
olivia

Hej!
jag har ju då tänkt att gå kursen i Aix-en-Provence i vår, och blev superpepp efter att ha skummat igenom en månad av din bloggvår!
Två superduperviktiga frågor.
1. Hur hittade du lägenheten?
2. Vilken kamera fotar du med? Vilket objektiv? Vilken filmar du med?
3. (jag är ju uppenbarligen dålig på det här med begränsningar)
vilken budget höll du där nere? Dvs. gick du på studentlån fullt ut eller? Samt, ja. främst många frågetecekn kring boende.
Vänligen, och tacksamma hälsningar!

2014-11-01 @ 22:45:44
olivia

Hej!
jag har ju då tänkt att gå kursen i Aix-en-Provence i vår, och blev superpepp efter att ha skummat igenom en månad av din bloggvår!
Två superduperviktiga frågor.
1. Hur hittade du lägenheten?
2. Vilken kamera fotar du med? Vilket objektiv? Vilken filmar du med?
3. (jag är ju uppenbarligen dålig på det här med begränsningar)
vilken budget höll du där nere? Dvs. gick du på studentlån fullt ut eller? Samt, ja. främst många frågetecekn kring boende.
Vänligen, och tacksamma hälsningar!

Svar: Hej! Vad kul att du blir taggad! För det första vill jag verkligen superrekomendera att gå kursen, typ bland det bästa jag gjort. :)
1. Jag hittade lägenheten via skolan. Ellerja, av skolan fick jag mailadressen till Suzanne vars familj äger den och hyr ut till braheskolanelever. Tror inte jag ska lämna ut hennes mailadress här men kan maila den till dig om du vill? :) Kan dock rekommendera att bo i familj om du vill bli grym på franska! Eller typ bo i familj en månad och försöka hitta en studio/franskt kollektiv på plats. Så gjorde många mitt år.
2. Min kamera börjar få några år på nacken nu men det är en Canon EOS 500D med ett 35mm sigmaobjektiv. Det är den jag gjort alla filmer med också.
3. Hmm kommer inte ihåg exakt vad allt gick på. Jag var ju inte över 20 när jag började så fick bara bidrag + inackorderingstillägg från csn och fick alltså lägga ut ganska mycket sparpengar själv. Tror allt gick på runt 40 000-50 000. Det som är dyrt är framförallt boende! mat, öl och bussresor är sjukt billigt.
Lycka till!
/Lovisa
Lovisa

2014-11-01 @ 22:45:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0