Les Deux Magots.

I tisdags befann jag mig i ett slags långvarigt stilla extas. Anledningen till detta stavas Les Deux Magots och är haket där Simone de Beauvoir drack kaffe och diskuterade existentialism med Jean-Paul Sartre. Hemingway och Picasso har också haft sina standardhörn på detta tjusiga, genuina och megafranska kafé. 

Vi valde mellan fyraeurokaffet och fyrahundraeurochampagnen.

Det blev kaffet till sist. 

Som serverades på silverbricka såklart. Hur annars. 

 
Och avnjöts med varsin bok, modesnack och lite skrivande för min del. Älskar att jag har skrivinspiration. 



Ja ni ser peppen i den här. 


Lite filosoferande och spaning på chica damer blev det såklart också. Leopardmönstrad blomma i håret känns helt rätt just nu, inte sant. 

Magisk miljö med frackklädda servitörer och glänsande speglar. 
 
 


Kommentarer
Anna-Karin

Oh la la! Du ÄR ju en fransyska! Snacka om att ni smälter in bra. Älskar dina texter och dina bilder. Tycker du ska göra en vacker och filosofisk bilderbok för vuxna.
Kram!

2014-04-24 @ 19:49:54
URL: http://www.anna-Karin.se
Anna-Karin

Oh la la! Du ÄR ju en fransyska! Snacka om att ni smälter in bra. Älskar dina texter och dina bilder. Tycker du ska göra en vacker och filosofisk bilderbok för vuxna.
Kram!

Svar: Ja nu börjar vi ändå bli lite franska faktiskt :) bra idé! något sådant jag också tänker att jag vill ägna min karriär åt. Kram!
Lovisa

2014-04-24 @ 19:49:55
URL: http://www.anna-Karin.se
Madeleine

Instämmer helt med Anna-Karin, du passar ju Paris som handen passar handsken! Njut på av 4 eurokaffe, Paris, frackklädda servitörer och silverbrickor! Kram

Svar: Tack Madde! det ska jag verkligen. Lever lite min dröm om jag får säga det själv :) kram
Lovisa

2014-04-24 @ 21:39:13
Mamma

Du passar finfint men det är ju lite långt för mamma. Jag kommer snart😘

2014-04-25 @ 09:37:34
Hanna från Färnebo

Alltså, Lovisa! Dina bilder och texter är så fina! Jag tror jag ska lever ut min franska dröm genom att gå in här och läsa ibland! Hoppas ni har det bra :)

Svar: Åh, tack Hanna! vad kul att du läser! kram!
Lovisa

2014-04-25 @ 11:54:35
Emelie

Gud, så franskt inlägg! Har själv varit skeptisk till att besöka le Deux Magots, just eftersom det verkar vara så dyrt! (som klassiskt kulturmärke och allt!).

Förresten älskar jag din frisyr, så piffig! Och till sist: Vad skriver du på? :)

Svar: Tack! ja det kan ju kännas lite väl dyrt kanske, men tycker helt klart det känns värt för lite fransk atmosfär ibland. Skriver lite allt möjligt, små omvärldbetraktelser och dagboksinlägg mest. När jag känner någon stark känsla ofta.
Lovisa

2014-04-26 @ 18:56:12
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0