Flanerandet fortsätter.

Eftersom jag mest strosar och dricker kaffe om dagarna kommer här ytterligare en rapport från fältet. I morgon börjar jobbet på Amorino så då glesar det nog ut på flanerandet till förmån för glasskombinationer och snack om spatlar. Kan ju också bli livat tänker jag. 


Denna gång blev Le Dôme Café nära Jardin du Luxembourg placet för eftermiddagskaffet. 


Vi jobbar oss igenom klassikerna såhär i början. 


Pratade om jobb- och framtids ångest. Blev nöjda när vi kommit fram till att allting kommer att bli bra till slut. 


Kaffet gjorde kanske sitt till den kicken också – bara 3,80 den här gången!

Bonjour!


Hundrade gången det bekräftades: klyschan om parisiska små farbröder är sann.


Vi promenerade ut i kylan och jag hittade min drömlägenhet med gammeldags panoramafönster.

Utanför Jardin du Luxembourg spelade smågrabbar fotboll. 

Och en man kom upp ur marken. 

Och åkte iväg på sin cykel. 
 


Kommentarer
Emelie

Så är fin så det smäller om det, och jag svärmar för alla bilderna!

2014-05-03 @ 07:45:45
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0