Fotoinspo.

I söndags bestämde jag mig för att gå på fotoutställning. Martin Parrs foton på la Maison Européenne de la Photographie närmare bestämt. Jag är överdrivet förtjust i fotografer som skildrat Paris sådär svartvitt och fyndigt genom historien och man kan säga att Parr var en modern version av genren. Obligatoriskt för den fotointresserade att se om man kommer till Paris. Besöket resulterade givetvis i ett väldigt inspirationsöverflöd, ville gå direkt ut på gatan och fånga staden på det där underfundiga sättet. Sagt och gjort på mitt egna vis. 

Uteserveringarna i vårt kvarter väntar på att få veckla ut sig. 


Hann fantisera ihop dessa människors öde i kön till utställningen.

Hittade gömda bakgårdar och basketplaner. 

Någonstans i Marais. 


Ögonblick till för att fångas. 





Île Saint-Louis.








Vissa tog fram dunjackan och uggsen i vårkylan. 


Skymt av ett halvkänt torn. 


En resväska som blev bortprioriterad i störtskuren. 


Blev avundsjuk på dessa i mina blöta fötter och alldelses för tunna kappa. 



En källhänvisande vägg och en färgmatch i metron. 
 


Kommentarer
En ny läsare

Kul att se bilder från Paris, bodde där ett år 2012-2013 och saknar det så mycket!!

2014-04-30 @ 20:27:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0