Central bergsby sökes.

Häromdagen sa jag nej! nu vill jag se något nytt!  och letade upp en blogg som listade gömda pärlor här i stan. Blev glad och pepp när jag såg att en av dem låg bara några kvarter från oss så gick dit bums. 

Letade först upp denna mystiska trappa som var en av de få vägarna upp till mitt gömda smultronställe.

Som tadaaa! var en liten bergsby mitt i stan. Eller nästan iallafall. Däruppe hördes knappt den vanliga trafiken och man kunde strosa på några småsmå gator med en tjusig utsikt. Det coolaste med alltihop var en liten vinodling som låg bakom ett staket. Försökte bounda med en kommungubbe som sopade gatan för att bli insläppt men lyckades inte charma honom tillräckligt. 

Fast höll tillgodo med damer som matde duvor i fönstret. 
 

Hittade en av de andra halvgömda uppgångarna.

Gick ner och stötte på den här tjusiga motorcykeln. Gick hem och drack kaffe. Bra förmiddag.


 


Kommentarer
Emelie - Lever drömmen i Paris!

Åh, gud, så härligt..! Får man höra vad den här bloggen med guldkorn heter? Jag är själv nämligen så nyfiken!

Svar: Här hittade jag det :) http://www.messynessychic.com/2014/06/11/10-romantic-things-to-do-in-paris-other-than-love-locking-on-a-bridge/
Lovisa

2014-07-08 @ 14:44:18
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
mamma

Härligt!

2014-07-15 @ 11:58:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0