These Days.

Idag har jag:
*Pluggat
*Yogat
*Vitaminboostat
 
Vissa dagar är inte mer händelserika än så. Eller ganska dagar många är ju sådär egentligen, vakna, äta, plugga, dricka kaffe, plugga, äta, plugga, träna, äta, sova. Fast jag tänker att jag ska bli himla bra på att göra vardagslyxiga aktiviteter för nu känns det som att den deppiga hösten är här. Den som åstadkommer kyliga vindar in i märgen, piskregn och grådassigt ljus. Ofantiga mängder te, kvalitetshäng och värmeljus är grejer som motverkar allt det där bäst tycker jag. Andra peppiga aktiviteter att se fram emot är Skaras fina filmfestival som jag absolut kommer åka hem för och en inplanerad resa till Axelina i Färnebo. Sen får man ju snart börja peppa jul också - inte långt till första glöggen, jullåten och (i min värld) heliga första advent. 
 
För snart ett år sen åkte jag och Axelina till London för att hälsa på Jonas, en typiskt bra hötsaktivitet. Kommer ihåg att staden började bli julig, utekvällarna var oslagbara och att jag smakade mulled wine för första gången. Det var lite som glögg. Vad mycket som hänt sen dess egentligen... då hade jag precis startat blogg, inte varit i Frankrike, inte bott i Göteborg. 
 
Gårdagens vitlökschock ersattes idag med ingefärs- och citornte, blåbärsproviva och bärgröt. Försök ta mig om du kan, förkylningen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0