Fjärde till sjätte oktober.

Jag har återigen haft en sådär optimal helg. Älskar verkligen vardagslivskvalitet vilket är det enda de tre senaste dagarna levererat i form av

♥ Fredagsöl med Sanna och Gabriel som jag träffade i Aix. Sanna bor ju i Göteborg men Gabriel har jag inte träffat på länge så det var kul.
♥ Lördagsfrukost med samma fina sällskap. Pannkakor hos mig. 
♥ Teater med mamma, Fröken Julie på stadsteatern, följt av middag på en fantastisk och helknäpp restaurang. 
♥ Söndagspromenad över halva Johanneberg sen godaste frukosten på ett kafé i Haga. Mysigt med mammahäng.
♥ Dagsbio, Monica Z, med Gabriel och Louise som känner varandra från Jönköping. Tänk vad världen är liten. 
♥ Fika med Louise.
♥ Tvätta, städa, plugga, se på Bron på svtplay. 

Alltihop ackompanjerat av bästa nya låten på länge. 

Tyvärr hängde inte kameran med på så många aktiviteter men lite kan jag bjuda på. 


Jag och mamma fick vänta säkert en timme på att få bord på restaurangen. Men det var ingen fara för under tiden drack vi frozen margaritaz med passionssmak. 

Stället var mexikanskt och heter Puta Madre. Personalen var klädda i 20-talskläder och samlade på tequila.  


Jag var trött men ändå pepp.


Det kom rök från baren. Bara en sån sak. 

Och de blandade drinkar smaksatta med droppar från små silverflaskor.


20-talsjazz, bra stämning och knäpp inredning. 

 
På spårvagnen satt ett fint par, utanför var löven gula och solen varm. Tycker hösten alltid ska vara glödande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0