Tredje dagen av födelsedag.

Den tredje dagen av födelsedagsfirande var i tisdag, på själva födelsedagen såklart. När jag vaknat väntade finfina kort brev och mail på att bli lästa. Tack för dem, farmor, pappa, Karin, mormor och morfar! Sen åt jag god frukost i form av rabarberyoghurt och brieost. Fint ska det vara när man fyller 20. Efter en ganska vanlig skoldag väntade världens bästa överraskning; skattjakt! Jag är så glad att ha finafina kompisar som arrangerade alltihop och gjorde dagen oförglömlig. Tack till er. 
 
Skattjakten filmades och fotades minsann och såhär såg det ut.
Det hela började med att jag fick en lapp med ett tjusigt rim på och förstod att jag skulle gå till IPN, en klubb där vi hänger ibland. Där väntade Boel, Martina och Kattis med en fråga som skulle leda till en ny lapp om jag svarade rätt. Jag svarade såklart fel och fick springa en liten straffrunda innan jag fick nästa lapp som ledde mig till banken. Där lämnade bankmannen ut nästa lapp och så fortsatte jakten till olika kaféer och barer.
 
Här svarar jag på fråga om Mikaleas pappa tror jag. 
 
Och här läser jag lapp från servitören på Le Grillon. Så fint att massa okända människor tagit på sig uppdraget att lämna ut lappar. 
 
Slutmålet var Boels studio där massa bra folk väntade med tårta och kaffe. Sjukt festligt!
 
På kvällen drack vi vin och jag öppnade paket från mamma. Vad mer kan man begära av en 20-årsdag?


Kommentarer
karin

Jösses! Det låter som att dina kompisar tog hand om dig på ett alldeles utmärkt sätt! Vilken kul dag. Puss och kram!

Svar: Ja det gjorde de verkligen! Lycka till på tentan idag. Puss
Lovisa

2013-03-24 @ 07:51:10
ulla andersson

Vilken kul födelsedag du har haft,en annorlunda 20-årsdag som är värd att minnas.Ha så kul i påsk med Alfred, glöm inte Karin.

Glad påsk önskar Mormor o. Morfar.

2013-03-25 @ 16:48:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0