Födelsedagsresa och så.

Hejdär. Det blev visst lite tyst här ett tag men nu så, nu är jag tillbaka. Anledningen till denna paus är inte så dålig förresten, jag har nämligen varit lite upptagen med att FYLLA 20! *stirrar förskräckt på siffran*. Detta har inte firats bara en utan TRE dagar på olika sätt. Vi började med en liten födelsedagsresa till Cassis i fredags och såhär såg det ut.

Vi kom fram på eftermiddagen och gick från busstationen till hamnen. Där kändes allt väldigt mycket försäsong för fina pensionärer strosade och på uteserveringarna satt Cassisborna och solade sina näsor.
 
Vi velade en stund om vad, hur och var vi skulle äta men bestämde oss för baguette på kajen. 
 
Atmosfären gjorde att man blev alldeles lugn och pepp på att kramas. 
 
Efter lunchen köpte vi kakor och gick ut på piren. Där upptäckte vi världen bästa strand! SOM vi ska åka tillbaka dit när det blivit varmare och man kan bada. 
 
Gänget var lite oförberedda på en stor våg. Jag lyckades fånga alltihop i en liten bildserie och här befinner vi oss någonstans mitt i. Det var Boel, Camilla, Mikaela, Elin och Erik som var dagens eminenta utflyktscrew förresten.
 
Innan vi gick till bussen hann vi med en kaffe i solen också. Hittills har vi ägnat de små utflykterna mest åt att äta mat, dricka kaffe och sola men vad gör väl det. I efterhand tycker jag att man brukar komma ihåg tillfällena när man vände ansiktet mot solen och bara njöt, bättre än museum och medeltidsfästningar. 

Bortsett från petitesser som att Boel och Elin fick betala tre gånger för mycket för biljetten, det blåste så smått och Erik nästan glömde sin mössa på bussen, var dagen bara så optimal. 
 


Kommentarer
erik

bra dag, roliga bilder

2013-03-21 @ 20:42:25
erik

snygg Beyoncé-röv man har.

Svar: Haha, o ja! Eller hur, findagen alltså.
Lovisa

2013-03-21 @ 20:44:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0