Hur man hamnar Musikhjälpen backstage

Vem, VEM, hade kunnat ana att tisdagen den 10 december var dagen då min dröm skulle gå i uppfyllelse? Eller ja. Nästan så. För ingen har väl undgått att Musikhjälpen dragit igång årets upplaga i Göteborg och som troget fan åt jag såklart lunch vid glasburen med Louise idag. Det gjorde inget att den vegetariska pitarullen rann ut över hela halsduken för bara att få hänga där och se de fina programledarna och frysa om fötterna var så jäkla fint.

MEN! Det bästa hände när Per Lärnström snackade om sin tennismatchauktion och det smög upp någon från sidan. Hon var från P4 Göteborg och skulle intervjua några på plats. Intervjuoffren visade sig inte vara vilka som helst utan projektledaren för alltihop och Per som just börjat klä av sig till tennisoutfit några meter bort, på andra sidan glaset. För att väga upp manligheten frågade hon om jag ville vara med som publikrepresentant (Eh, ja.)

Så hände det att jag fick gå in backstage på finaste Musikhjälpen, få ett fränt passerkort och snacka med två av männen som sitter inne på mina topp 5 högst listade drömjobb någonsin. Kors och tvärs sprang folk med viktiga uppgifter som press, teknik, säkerhet och sånt. Det satt folk i en julpyntad personalmatsal och några meter bort stod bakdörren till buren på glänt. Bortanför stängslet hördes sändningen och mitt i allt stod jag och (inser jag) öste ur mig musikhjälpenpepp i en diktafon.

Hann också med att fråga projektledaren hur man får hans jobb på ett sådär trevligt sätt (”Jag förståååår att du har massor att göra men snäääälla får jag bara fråga en sak…?”) Tror jag bara måste ha det jobbet inom tio år.

Lyssna här om ni vill höra min västgötska hyllning.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0