Lovikka.

Idag hade någon lagt ett fint paket med mitt namn på i vår brevlåda. Kul! tänkte jag eftersom man inte får paket i brevlådan varje dag. Och för att någon tänk på mig. 

Jag kunde såklart inte hålla mig utan öppnade direkt även fast paketet hade en viss julklappskaraktär. 
 
Inuti låg världens finaste hemstickade lovikkavantar och ett kort med tomtar på. Det var Marie, vår familjekompis, som hade stickat till mig i studentpresent. Jag fick ett presentkort på hemstickade vantar av henne som jag helt hade glömt bort så det blev en himla bra överraskning. 
 
Tidpunkten kunde inte vara mer optimal eftersom småhänderna fryser så fort jag går utanför dörren i detta snöväder. 
 
På tal om snöväder hade jag körlektion i Lidköping häromdagen. Snöröjarna som hade jobbat ett dygn gick hem och la sig så det låg en decimeter snö på vägarna. På en liten enkelriktad gata hade en bil kört fast så vi blev tvungna att backa och fastnade såklart vi också. Det hela fick dock ett lyckligt slut för körskoleove höll sig lugn och styrde upp bilen från passagerarsidan medan jag gasade för kung och fosterland. Hoppas på lite bättre väglag vid uppkörningen.


Kommentarer
kakan

Gudars va fina!! Jag fick ett par av Ingrid häromdan som var färdigstickade. Det är nåt speciellt det asså! Sjukt fina bilder och inlägg om advent och sånt :)
snällkram

Svar: Asså vad snällt av Ingrid! lovikka och hemstickat överhuvudtaget är ju det bästa liksom. Och tack! Kul att någon läser.
Lovisa

2012-12-08 @ 14:34:17
unga fröken karlssons Esteterier

Åh, vilka fina. Är väldigt förtjust i din banner förresten, den är så somrig!

Svar: Tack! visst kan man inte bli annat än glad av fina vantar :) Headerbilden är tagen i Nice i höstas.
Lovisa

2012-12-09 @ 18:20:38
URL: http://www.esteterier.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0