Om vi skulle.


 
 
Vet ni, nu berättar jag bara för nu händer detta faktiskt på riktigt.

I november gick jag runt bärandes på skittunga skolböcker och en välbekant framtidsångest. Idéerna var en röra av enorma möjligheter och tusentals hinder men en dag såg jag bilder från en bra persons parisresa. Där och då såddes ett frö som jag bara inte kunde ignorera.

Kvällen därpå skrev jag i min anteckningsbok ”Haha Lovisa du kanske ska flytta till Paris annars. Fast alltså nej det går ju inte det måste va jättesvårt.” Nästa kväll skrev jag ”Fast alltså VILL jag vara i Paris SKA jag vara i Paris. Då ska jag ju inte vara i Göteborg.”

Idylliska bilder började fladdra förbi allt oftare i tanken. Skuttar längs Seine i vippig kjol. Pratar flytande franska med tjusiga fransoser. Jobbar på kafé och säger Bonjour messieurs-dames! till kunderna. Kände alltmer hur besviken jag skulle bli om jag struntade i idén. Men liksom flytta till Paris?! Själv?! Blev superskraj men alldeles pirrig bara av tanken.

Det blev jullov och vi hade poesikväll hos Florent. Han pratade om att ta paus från utbildning så halvt på skoj slängde jag ur mig
– Men vi ska inte flytta till Paris tillsammans då?
– Jo men kanske det, sa han.

Så om tre veckor gör vi det! Flyttar dit, letar jobb och trånga små vindsrum för allt vad vi är värda. Oj vad det ska mötas vår, snackas franska och upplevas ny stad! Vad det än blir av den nya tillvaron har jag ambitionen att lassa av lite av den här. Så följ gärna med från din sida skärmen när det bär av. 



Kommentarer
Karin

Du är cool som gör drömmar till verklighet!

Svar: Tack! kan ju inte annat än säga detsamma till dig karin_världsvanaN!
Lovisa

2014-03-15 @ 13:35:38
matte J

Lovvan! Du är ju så döbra och megacool!
Man beundras över att ni är så modiga du och din syrra! Lycka till kompis, och njut! Och minns att du är en fin person, som man ser upp till!

Svar: Åh tack vad fint sagt Matilda! Det ska jag ta åt sig och komma ihåg. Och vet du, du är också så himla cool! gör roliga grejer och är sjukt kul. Exempel: jag och Axelina diskuterade i förrgår hur du är roligare än Jonatan Unge och lätt skulle kunna vara med i Tankesmedjan.
Lovisa

2014-03-17 @ 19:15:51
olivia

Hejhejehejehj!
Nu kommer jag låta apfjompig(Vad är det ens?)
Men hade gärna haft lite mailkonversation med dig,
vem är jag?
Olivia, 22 bast, ska snart till Aix-en-Provence, är planen, och
har några få frågor om boende och så.
Min mail se ovan :)

2014-11-07 @ 11:03:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0