Rutor, retro och renässanshumanism

Idag blev jag tågkuffsnostalgisk så här kommer en liten nostalgitripp till för precis ett år sedan. 

I Wien sprang jag och Julia in i världens största gatuloppis som hölls en dag om året, precis den dagen vi var där.   
 
Vi gick i secondhandaffärer och tittade på flanellskjortor. 
 
Och flanerade på stan. Såg adelsmänn som åt kebab till exempel. 
 
Fast det bästa var nog 4timmarshänget på jugendinredda Café Central. Kristallkronor, pianist och glansiga skedar. 
 
 
Jag köpte mockajacka och sen åkte vi vidare till Berlin. Där firade jag tysklands nationaldag själv på stan den 3 oktober för Julia var sjuk. Men det var ju lugnt. 
 
Saknar det här håret ibland.
 
Julia är eminent fotograf till några av bilderna. Nu ska jag gå till skolan och läsa källtexter, tror det är renässansförfattarnas vecka. Ha en fin dag yä!
 
 


Kommentarer
jullan

Alltså så fint! Kan vi inte bara göra om dethär lovvan? Hehe, kommer du ihåg din lunch du fick i wien? ;) En enda lång korv.
puss å kram pårej

Svar: Eller hur! nån slags jubileumsresa kanske :) Hahah! ja gud, askul. puss å kram
Lovisa

2013-10-02 @ 22:23:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0