Det var ju ganska likt.

Första dagen på idéhistoriekursen gick jag fram till en tjej som skön ut när det var rast. Hon verkade inte heller känna någon så jag liksom halvsprang ikapp och sa hej.
 - Hej! sa hon. 
 - Letar du också efter en toalett? sa jag.
 - Ja, sa hon. 
Sen gick vi genom det okända biblioteket tillsammans och sa att "Ja, kursen verkar ju kul men oj vad få som verkar vara nyinflyttade här. Och ja, det är första kursen för mig också." Vi hittade en toalett, köpte kaffe och sen började rasten ta slut. 
- Vad heter du förresten? sa jag.
- Jag heter Louise, sa hon.
- Jaha, jag heter Lovisa så det var ju ganska likt, sa jag och kände mig lite tappad. 
Men efter föreläsningen lunchade vi ihop och sen dess har det inte gått en dag utan att jag och Louise setts eller hörts. Tänk vad bra det kunde bli alldeles direkt. 
 
Idag hängde jag hos Louise (till höger) och hennes kompis Therese. Vi har pluggat, ätit lunch, promenerat och tittat på roliga Youtube-klipp.
 
Jag tycker dom har det så himla mysigt hemma och skriver upp på min bucket list: bo med en bästa vän. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0