Kalas.

20-årsfirandet fortsatte i Lördags med kalas på rue d'Entrecasteaux. Jag och Wilma som jag bor med bjöd tillsammans eftersom båda skulle fylla år. Vi vårstädade terassen, piffade fint i lägenheten och eftersom vädret var hyfsat invigde vi grillen. Självklart åts majskolvar, fläskfilé och lax utomhus i huttrande tillstånd. 

Vi klättrade på stolar och spände upp ett snöre diagonalt över terassen. Där fäste vi ballonger lite som på min headerbild. 
 
Ellen och Wilma. Och franska hustak.
 
Sallad som grilltillbehör. 
 
Och somrig fördrink!
 
Christines kompis Joel har varit här några dagar så han var såklart med.
 
Vid tretiden började gästerna ramla in. Mikaela, Emma, Elin och Camilla till exempel.
 
Vi grillade goda saker i omgåmgar för allt fick inte plats på samma gång. En eloge till allas ambitiösa grillmat!
 
Jag gjorde laxpaket och majskolv. Himla enkelt och gott.
 
Ballongerna satt kvar hela dagen trots vind. 
 
Det blev kväll och vi fortsatte hänget inomhus.
 
Soffhäng.

Det kom fler fina gäster också. 
 
Anneli och Camilla.

Till efterätt åt vi glass med banan, strössel och hemmagjord chokladsås. 

Jag och Boel tog en egobild innan vi fortsatte natten med dans på Sunset.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0