Rakt fram.

Häromdagen var Jag, Ellen och Christine på äventyr på IKEA. Vi tog bussen och sa till chauffören att vi ville gå av på den närmaste hållplatsen. Han sa, Oui...jag hjälper er och stannade mitt ute i igenstans. Sen förklarade han vägen som RAKT FRAM, RAKT FRAM, RAKT FRAM! och visst hade han rätt. Vi gick rakt fram genom ett samhälle kanske 20 minuter innan vi såg den välkända blågula byggnaden. Väl framme gick vi och åade oss orimligt mycket i mataffären. Jag köpte sill, ost, köttbullar, hovmästarsås, knäckebröd och kaviar och kan äntligen preppa goda äggmackor på kvällarna. 
Vi fikade lite också. Ellen slog till på svenskbulle och jag testade en fransk pistagemacaron. 
 
 
Ellen väntar på bussen på okänd plats mitt ute i ingenstans.

Bra dag. Och på tal om bra dag har jag idag också varit bra för jag var i simhallen för första gången. Det var kul och kändes fint att  tänka att jag är och simmar  i denhär franska staden där jag bor. Avsaknaden av bubbelpool och bastu blev dock lite för svår. 
 


Kommentarer
Isabelle

Det verkar som att du rockar Le France hårt som tusan! Vi ses på Skype någon dag. Hälsningar från Sverige och massa goskramar

Svar: Haha, ja kanske det :) Hoppas ditt liv rocka GBGtrakten! Massa franska kindpussar och en kram till dig!
Lovisa

2013-01-28 @ 18:38:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0