First of Advent

Som bekant är jag första advents största fan och anledningarna till denna pepp är många. Tillexempel bjuder min familj in fina familjevänner på knytisjulbord där alla går in stenhårt för att laga en asgod rätt (ja skinkan som är traditionellt griljerad kommer från Öglunda och ackompanjeras av västervikssenap). Innan ska det fixas blomsterarrangemang och bakas och på söndag eftermiddag traskar kalaspatrasket iväg till domkyrkan och adventskonserten. Minns att jag som barn sov alternativt käkade russin i kyrkbänken. 

Det bästa händer  kvällen då fina skaravänner brukar samlas hos mig och äta gröt. Årets första glögg öppnas och dricks upp, det leks lekar och pratas strunt. Förra året såg det ut såhär och det enda som skiljde sig i år var nog egentligen avsaknaden av Karin och andra viktiga personer som befinner sig långt bort. Menmen! det funkade ju ändå!

För att föreviga gjorde jag en film i år! ihopklippt på en halvtimme nånting. First of Advent myntades i en flummig skypediskussion med Jonas. Ganska internationellt och snitsigt ändå.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0