2013 Maj och Juni.

Tillbakablicken fortsätter minsann! Nu minns jag mest allt kul som hände i maj och juni även fast jag var himla ledsen där en period. Bloggpausen i somras berodde lite på det men betyder ju å andra sidan att jag  har massa opublicerade bilder att bjussa på nu.

Vi gjorde en sista fantastisk klassresa till Les Friouls, en liten ögrupp utanför Marseille.


Och så hade vi såklart skolavslutning och fick diplom. Sista veckorna lekte vi mest lekar i parken, spelade upp rödluvan på franksa och annat kul. 


Jonas och Axelina kom och hälsade på när jag hade slutat skolan. Det var nog tur för jag hade enrom separationsångest från fina klasskompisar. Jag och Jonas överraskade förresten Axelina med att han också var där när hon kom. KUL var det. 


Sen kom Frida också! Vi var på museum i Marseille och tog bilder i en fotoautomat från 40-talet. Och så skrev vi vitsigt i händerna. Vi vandrade i kalankerna, hängde på stränder och dansade en del också. 


Till slut blev det dags att vinka av de allra bästa vid bussen. Jag, Boel och Kattis avslutningsfikade.


Hemma väntade student och enormt kära återseenden med världens bästa kompisgäng och fina familjen. 



På nationaldagen cyklade jag, pappa och Karin med familjen Larsson längs Göta Kanal. 6 mil resulterade i sjuk men väldigt värd träningsverk.
 

 
Vi badade i Eggbysjön sent en försommarkväll. Ni vet sådär så att det egentligen är lite för kallt i luften men man hoppar i ändå. 


Jag, Axelina, Cecilia och Edvin arrangerade sommarens fetaste fest! dekorerade partytält med pakistanska tyger, ljusslingor, kuddar, ljus, sällskapsspel och vimplar. Gjorde ett UTEdansgolv i Linderoths hage, byggde upp en eldstad och monterade en hängmattehörna - lite som att sätta upp en festival. Men kul blev det! Det var fint att några av Aixpersonerna kom till schlätta också. 


Vi åt jordgubbar i Isabelles växthus en sommarkväll. 


Avslutningsvis firade jag den mest idylliska midsommar'n man kan på småländsk lansbyggd med Axelinas släkt. Traktorflak, blomplockning, kranstillverkning, sill, nattdopp och brasa var några av inslagen.

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0