2013 Januari och Februari.

Eftersom 2013 snart är slut tycker jag vi kastar en blick tillbaka!

Den fjärde januari lämnade jag Skara storgråtandes tidigt på morgonen. Ett dygn senare bodde jag i Aix-en-Provence och hade ingen aning om hur de kommande fem månaderna skulle se ut. 

Min första flyttahemifrånlägenhet låg på 3 rue d'Entrecasteaux och delades med Christine, Ellen och Wilma. Fyra trappor ner slingrade sig Aix små gränder, pittoreska men omöjliga att hitta i första månaden. Här förhängde vi med Kattis innan första klassfesten. 

Där pratade vi nervöst franska och lärde känna vår klass. Fina mikaela. 


Vi åkte till Nice redan första söndagen. Erik, Hanna, Elin, Boel, Kattis och Mikaela äter lunch - de flesta av dem som blev mitt fina lilla gäng sen.


Vi hade strömavbrott i lägenheten och jag fick ringa till en elektriker och prata franska. 


Han bröt upp vår spis så vi fick laga ungsbakade grönsaker och mikra tevatten i en månad. 


Vi åkte på fler klassutflykter till byar. Drömmer om en mintrön glasveranda i Södra Frankrike när jag blivit tant. 

Vår fina lärare Naïma som bjöd Boel på kaffe.
 

Jag, Boel, Mikaela och Kattis bildade ett litet fantastic four. 

Vi delade på crème brûlée på Le Grillon en kväll. 


Och så åt jag frukost på terassen fast det bara var februari. 


Och hade Mellokväll med familjen. Vi åt tacos såklart.


Kattis fyllde år och vi fixade överrsakningskalas, bakade kladdkaka och klippte ut unga vackra män ur tidningar. 


En torsdag tog vi bussen till Marseille där det fikades, hängdes i hamnen och firades helg. 


Jag började lära känna Erik bättre.


Och Elin! De bodde ihop och styrde alltid bästa förfesterna.
 

Det kunde visst snöa i Aix också. Då stannade man inne och såg på film med roomiesarna i bäddsoffan.  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0