Peppercakehouse.

I lördags var vi hemma hos Julia och hade julmys. Jag tycker alltid att det är så kul hos Julia för hon bor på landet. Okej, 10 minuter från Skara men det blir ändå så skön avkoppling för en stadsunge som mig.  
 
Det var pepparkakshusbak som stod på agendan och ska jag vara ärlig hade jag lite högre förväntningar på resultatet. Det var svårt som tusan att få delarna lagom tjocka, raka och lika. Men umgänget var av den bästa sorten och vägde upp några skeva hus med tusen kilo.


Gräddhyllan. 
 
Saffransglögg som var god.
 
Vi gjorde flera små plutthus som Julia sett i en tidning. Där hade de rosa pärlor på taket men våra såg mest ut som skeva skjul så vi kom fram till att det skulle föreställa ett slumområde.  Såklart i sann Musikhjälpenanda!
 
Frida var med.
 
Och Lina. Hon spritsade snygga istappar på sitt skjul. 
 
Julia var världens bästa värdinna. Styrde upp projektet som en riktig pysselmamma/pappa. 
 
Storhuset som till slut fick föreställa en slumkyrka blev kanske skevast. 
 
Tadaaa! En ganska mysig slum ändå.
 
Nu ska jag duscha min nytränade kropp och sen äta kvällsmat. Godaste kvällen till er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0