Juletider.

God julafton fina bloggläsare! 
 
De senaste dagarna har jag fyllt maximalt med julhittepå. Se bara!
 
Alfred hade julkonsert med luciatåg. De sjöng och spelade så fint.
 
Sen hade jag, Karin och Alfred bakdag. Jag bakade lingonfudge och bullar med saffran. Karin bakade bröd, knäckebröd och pepparkakssnittar. Så himla gott!
 
 
 
Före...
 
efter!
 
Karin trycker ut deg.
 
Knäckebröd med massa frön. 
 
Sen hade vi klassträff hos Frida. Det var jättekul att träffa alla och höra vad de haft för sig i höst.
 
Vi spelade alias och gjorde charader. 
 
Jag hade grötfest. Det börjar bli tradition att äta gröt med de allra bästa den 22a december.
 
 
Vi lekte kramleken som Cecilia lärde oss. Då skulle man blunda och gissa vem det var som smög fram och kramades. Vi utvecklade det hela till en duell och upptäckte massa nya sätt att kramas så att det inte skulle bli så avslöjande.
 
Och så åt vi massa godsaker. August hade gjort världens mest svårbakade kakor, struvor!
 
Jag har förresten klippt mig! Nu mer slutar håret vid axlarna och om jag lockar det ser det nästan ut som Marilyn Monroehår.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0