Saffransgryta, småfniss och den bistra sanningen.

Eftersom det är nytt år, januari och måndag skriver jag en lista idag. Hanapee står för den!

Tanke du oftast tänker.

"Eller om man skulle..." följt av framtidsplan.

Så ser ditt skrivbord ut just nu.

 

3 saker som bara måste hända innan du dör.
Mina kompisar gifter sig och jag får se på och gråta av lycka. 
Jag lär mig laga godgod mat utan recept. Sådär så att jag kan slänga ihop en saffransfiskgryta ur minnet.
Ett jämställt samhälle.

Det ser du fram emot.
Att hemtentan ska bli klar, att det ska bli vårjackeväder, att *vara vuxen* (vet, borde vara förbjudet när man är 20)

 

Ord/mening du använder ofta.
"Nej den är oskön!"

Den mest använda appen i din mobil.
Väger mellan Västtrafik, Spotify och Alarm. Kändes plötsligt som en väldigt grå liten kombination.

Då är du genuint glad.
När någon tror att den satt i hörlurar men egentligen spelar musik i högtalarna i den tysta läsesalen. Alla småfnissar och glömmer sina tentor i två sekunder.

Något du stör dig på.

Denna mur.

Sak du skäms en del över.

Att jag ser facebookmeddelanden och kryssar i "visa som oläst" för att jag inte orkar svara för tillfället. Förlåt. Tog emot att berätta men det är den bistra sanningen, jag tycker om er ändå!


Sak du är stolt över.

Att kunna reflektera kring krångliga saker som moral, vad som är sant och meningen med allt. *iDéHiStOrIkErN*

Då mådde du senast riktigt gott.

När jag läste uttrycket "må gott". Kan verkligen inte se framför mig den dag då jag själv kommer använda det. Fast annars här någonting.

 

Något du bör ta tag i.
Maila en cool förebild och fråga om ett möte, skaffa ny almanacka, chilla på framtiden.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0