Olofwijksgatan 3.

Varje gång jag sätter nyckeln i låset tänker jag på hur tur jag har haft. Tänk att jag bor här. Här i ett av Göteborgs finaste kvarter 200 meter från Götaplatsen. I huset med gammeldags hiss, takmålningar i trappuppgången och en avskild innergård. I lägenheten med djupa fönsternischer, högt i tak och små inbyggda garderober överallt. Ibland har man bara flyt och blir utvald helt enkelt. Och visst har en fattig student egentligen inte råd med så hög hyra per kvadratmeter men inreders till och med garderoben är det kanske trots allt värt någonting helt annat än pengar.

 


Kommentarer
Ebba Möll

Men ååh, det låter så underbart! Drömmer om en egen lägenhet.

Svar: Ja det är fint faktiskt. Och gud vad fint du fotar Ebba! kikade på din blogg och gillar verkligen stilen, hur brukar du redigera?
Lovisa

2014-01-09 @ 17:51:37
URL: http://ebbamoll.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0