Hufvudstaden.

Vi firade in det nya året med några dagar i Stockholm. Det ska vanligtvis ätas luch på Blå Porten och hinnas till minst två museer men år tog vi det lite lugnare och nöjde oss med Fotografiska. Fast det gav fin till förmån till kvalletid med saknade personer. Jag och Karin hann nämligen både äta middag med Erik som jag träffade i Aix och stockholmsflanera med Jonas. Här är lite av det som fastnade i kameran.
 
Vi trotsade regnet och promenerade med Jonas från söder genom gamla stan in till centrum. Vi har inte träffats på hela hösten så vi hade massor att ta igen. 

På Judist second hand fanns tjusiga ringar.
 

Och på Fotografiska ställdes Elliot Erwitts genialiska ögonblicksbilder ut. Humoristiska, tänkvärda och beviset för att en fotograf måste ha förmågan att se motiven. 


ÄLSKAR bilden i bakgrunden. Snacka om att millisekunden spelar roll. 


Sen åt vi rödbetsmackor till lunch högst upp i den mysiga restaurangen.
 

Jag var gladare än jag ser ut på bild.

På en vägg fick man sätta upp lappar med hemilsar, som en inblick i folks innersta.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0