Möbelmässan.

I går var jag i Stokholm över dagen för att gå på möbelmässan. Har medverkat på den mässan i såväl en gravid mamma, barnvagn, kärra, som 17-åring och nu. Lite av inredarna/arkitekterna/
formgivarna/möbelhandlarnas Mecka då det gäller att spana trender. Karin praktiserar på ett möbelföretag nu så henne passade jag såklart också på att träffa! vi tar en titt.

Karin såg precis sådär praktikantproffsig ut som man ska!


Jag fick visning i Offeccts monter innan vi mötte upp mammi som spanade in trender. 


Kasthalls monter var såhär tjusig med ett mattkollage på väggen och mycket guld. 


Mamma och Börje var inredningsarkitektiga. 

STRING hade en av de finaste montrarna lätt! som en atelje i en takvåning i New York med gammalt målat trägolv. 



En annan trend var pastelliga och pigga färger kombinerat med sobert grått. 


Gröna växter och glasvaser fanns överallt också. 


Som denna tjusiga magnolia till exempel. 


Tänk att ha ett såhär pampigt vardagsrum. 
 
Lunchpaus med sushi och familjehäng. 
 
Jag följde med mamma och kikade i textilmontrar. Kolla vilket inspirerande tittskåp!
 

Dog elegansdöden lite av denna. Tänk när man får råd att köpa sånna blommor till sitt hem!

Mer magnolia, mer pastelligt och fler gröna skira växter!













 

De här fina knopparna hade en student formgivit tror jag. Ser lite ut som svampar tycker jag.


Och i en monter fanns en fin bokbar!


Tre meters skrollning senare: en sista bild på de återförenade systrarna. 

Hoppas ni har en fin lördag!




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0