Blomsterglass och den Svenska Klubben.

Tänka sig hur lätt saker och ting kan lösa sig. I går var jag och provjobbade några timmar på Svenska Klubben om ligger tjusigt precis vid Louvren. En festvåning dit svenskar och fransmän kommer för att äta lunch, mingla på jazzkvällar och arrangera sina 50-årsfester. Tippar att medelåldern på gästerna är 67 och inkomsten ett antal snäpp över medel. Var oerhört nervös för förklara menyer och snacka om vin på franska men turligt nog fick jag starta himla lugnt med att diska, servera mat och duka. 

I morgon ska jag gå på arbetsintervju för ett till jobb, en glassbar i Latinkvarteren. Den heter Amorino och säljer dödsgod glass som skopas upp som blommor. Florent har fått jobb på samma kedja i Montmartre så snart kommer allt handla om spatlar, glassvokabulär och sorbetsmaker här hemma. Jag hade egentligen tänkt söka jobb på Louvren också men kanske nöjer mig med de två första i alla fall ett par veckor.  

Sacré-Cœur utanför köksfönstret. Kan fortfarande inte riktigt ta in att jag får ha det så.


 
 


Kommentarer
Emelie

Helt otroligt, Lovisa. Helt otroligt!
Grattis till provjobbandet - men är det så att man behöver många småjobb, och att det inte räcker med ett?

Jag har hört mycket gott om Amorino och ska definitivt ta mig en strut när jag åker till Paris på semester om två veckor. Har man tur kanske man får se dig bakom disken! ;)

Svar: Tack! ptja det beror ju på lite hur många timmar man kan få på varje ställe... men jag vill jobba iaf 30 h per vecka så får leta lite till :) Nu gick verkar det ju inte så lovande med amorino längre men ändå värt ett besök för den finfina glassen tänker jag!
Lovisa

2014-04-18 @ 11:30:20
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Mamma

Vad mysigt det låter! Jag sitter i soffan och äter ur ett påskägg
Snart promenad med hundarna. Glad påsk! Kram

2014-04-18 @ 16:55:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0