Lovvan listar.

Vad har du på dig?


Tights, klänning, täcke, läppstift. 

Hur mår du?


Himla bra. Är lagom kvällstrött och nöjd för jag har städat garderoben. 

 

 

Vad ska du göra imorgon?

Diskutera källtexter från renässansen med min seminariegrupp och säga åh vad skönt att det är helg. 

Och på Lördag?

Då hälsar mammi på! Vi ska gå på teater och restaurang för hon har fyllt år. Behöver nog hänga lite med min kurslitteratur också.

Vad önskar du just nu?


Att hösten fortsätter vara mysig, att det inte vore så förbaskat svårt att veta vad man vill och att det fanns lite mer fritid avsedd för kulturevenamang i mitt liv. Och att jag hade en symaskin till hands.

 

 

Vad skrattade du senast åt?

Att Erasmus tänkte att fromma männikskor blir hänryckta då de skådar osynliga ting. Hade suttit och läst lite för länge i biblioteket tror jag. Fast ändå, vem skulle inte bli hänryckt av att se något osynligt liksom?

Vad grät du senast åt?

När jag såg Känn ingen sorg. Skrattgrät så att jag skakade för att det var så hemskt fast samtidigt så sjukt kul.

Senaste köp?

Keso, hallon, banan och sånt för att laga bananpannkakor när Astrid kom på kvällsmat.

 

 

Vad läser du just nu?

Fursten av Machiavelli och 300 sidor annan kurslitteratur. 

Vem sov du senast med?

Axelina. Gillar dagenefterkaoset när man haft sleepover, rivit ur halva garderoben och dansat till halv fyra på morgonen.

 

 

Senast sedda film?

Känn ingen sorg. 

Vem var den senaste som ringde dig?

Louise.

Vart vill du åka just nu?


Till Jonas i Stockholm, Axelina i Färnebo och Karin i Mexico. Annars gillar jag min position. 

 

 

Nästa planerade resa?

Förhoppningsvis en av de ovanstående.

Dagens bästa.


Att vakna till liv på morgonyoga, att göteborg har gatumusikanter som spelar Håkan Hellström och att mina klasskompisar är så fina och bra. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0