Göra helg.


 
Något jag tänkt på sedan jag flyttade hemifrån är det här med helg och vardag.  Genom grundskolan och gymnasiet infann sig den obligatoriska helgkänslan varje fredag eftermiddag. Den är lite svår att sätta fingret på men handlar antagligen om att det vankas sovmornar, kompishäng, goda middagar och ett nystädat hus. Ibland kanske en utflykt eller resa till och med. Det där hände utan att jag reflekterade över det först men när jag blev äldre och sen flyttade hemifrån förstod jag att känslan inte infinner sig av sig själv. Någon måste handla hem den goda maten, städa huset och planera var man ska åka på söndagsutflykt.
 
Nu när jag bor själv är jag så glad att jag fått öva mig och faktiskt blivit en fena på att ordna allt det där. Planera god (och billig) fredagsmat, byta lakan och kolla upp hur man tar sig till en skärgårdsö med Göteborgs kollektivtrafik. Skriva lista och bara göra. Fixa livskvalité kan man också kalla det.


Kommentarer
Anonym

Städa, städa varje fredag….och så til jul….
Ja, någon måst städa och handla för att det ska bli skillnad på vardag och fest. Skönt att du tycker att det är bra att du har fått lära dig!
Kram

2013-12-04 @ 17:44:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0