Berg, avacadomackor och mintgröna glasverandor.

Igår var vi på utflykt igen. Jag tycker om att skolan ser till att vi får komma ut på äventyr ibland. Bra såhär i början innan vi lärt oss Provence. Snart ska vi åka på egna utflykter också. Kanske klättra upp på Sainte-Victoire, berget där Cezanne målade, åka båt vid kalankerna eller titta på vingårdar.
 
Igår började vi i alla fall i Ventabren, en idyllisk fransk by där det enda liv man såg var några katter och en takläggare. 

Jag skulle kanske skaffa ett hus i Provence med mintgrön glasveranda när jag blir tant. Dricka rödvn, klappa hundar och hänga med mina tantkompisar - vore inte så illa.
 
 
Tycker om när någon tänkt på detaljerna. Som att måla en dörr lila och röd.
 
Vi åt picknick på ett fält vid foten av Sainte-Victoire.
 
Det var 20 grader i solen och man kunde inte tro att det bara var januari.
 
Alla hade matsäck med sig. Baguette med brieost var standard men jag hade couscoussallad och Boel hade avacadomacka.
 
Naïma hade med sig kaffe till alla. Tycker så mycket om våra tre franska lärarinnor. 
 
Sen åkte vi vidare till denhär konstgjorda sjön som hölls på plats med hjälp av en enorm dammlucka.
 
Leandro och Nora. 
 
Pepp på livet.
 
Kattis, Erik och Boel. Vilka klippor!


Kommentarer
kakan

Gud vad fint Lovisa! Längtar tills jag får komma och se hur ni har det!

Svar: Tack Kakan! Jag saknar dig finaste!
Lovisa

2013-01-31 @ 21:32:13
Ewa Falemo

Åh vilka fina bilder! Finns det plats för mamma om du köper hus?kram

Svar: Tack! Ja det gör det! Då ska du få dricka bristol cream i snygga strumbyxor. Kram!
Lovisa

2013-01-31 @ 21:56:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0