Spanarna.

Igår var vi hemma hos Erik och Elin som precis har flyttat till en lägenhet. Vi åt popcorn och pratade om konstiga saker som folk säger, väldigt trevlig fredagskvällsaktivitet. 
 
Idag gick jag upp lite tidigare än vanligt, gjorde havregrynsgröt och satte på senaste Spanarpodden. Det är tradition i min familj att lyssna på Spanarna på lördagsmornarna. Vi sitter knäpptysta runt bordet och lyssnar till radion som går på högsta volym i vardagsrummet. Så läser vi tidningen och skrattar till när Calle Norlén säger något roligt eller hummar instämmande när Jessica Gedin sätter fingret på ett samtidsfenomen. Hade jag haft spis hade jag kokat ägg också för det äter vi. Ägg och lyxsmörgås och fruktsallad. Bra tillfälle på helgen det där. 
 
Efter Gabriella Ahlströms spaning om födelsedagar tänkte jag
*Gå på marknaden och köpa frukt och grönsaker.
*Testa att köpa ost i fromageriet. Har hört att det inte är alls dyrt.
*Ta en promenad eller springrunda.
*Laga god mat. Nåt i ugn. 
*Hitta på en bra lördagskvällsaktivitet. 
 
Saknar lite att vakna upp i det här rummet ibland fast där finns, å andra sidan, ingen fransk marknad utanför fönstret.


Kommentarer
karin

låter som den bästa av lördagsmornar! Nu ska jag ta en promme i morgonsolen och njuta jättemycket för nästa vecka kommer det snö igen. Puss och kram!

Svar: Skönt hörru livsnjutarN!
Lovisa

2013-02-03 @ 09:46:32
Ewa falemo

Vi saknar dig runt bordet, Lovisa. Tycker också det var bra med födelsedagspratet. Sisselas spaning om tjejsnacket var också kul, tyckte vi. Ditt rum dock sig inte likt.....vi använder det som typ förråd när vi grejar i källaren. Jag lovar att städa tills du kommer hem! Kram mamma

2013-02-03 @ 16:33:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0