2013 September och Oktober.

Sista augusti blev jag göteborgare, högskolestudent och hyresgäst. Det blev långa höstpromenader och utforskande av nya staden. Också väldigt mycket Filosofins historia, Axplock ur idéhistorien och Från Platon till kriget mot terrorismen. 

Redan första helgen kom skarabor och hälsade på. Vi gick på stan och drack öl på Andra lång. 

 

En annan helg kom Julia och hälsade på också. Vi gick promenad i Trädgår'n och man hade fortfarande shorts.


Sen var jag hemma och sa hejdå till Frida som åkte till Australien. Vi gick/bars till bryggan, drack kaffe och lagade pizza. Någon sa YOLO och då sa någon annan ja! vi badar! så gjorde några det fast det var september. 


Axelina åkte långt från Färnebo för att gå på bokmässan och hänga med mig. Sånt tycker jag om! Kommer också ihåg att jag fick enorm framtidsinspiration av mässan och ville börja blogga igen. Klara var också med en stund.


Göteborg började bli höstigt och oftast grått.


Min fina hiss. 


Jag inredde mina 10 kvadratmeter så fint jag kunde.


En kväll kom mamma och hälsade på. Vi såg Fröken Julie på stadsteatern och åt middag på en mexikansk restaurang där personalen hade 20-talskläder.


Jag tyckte skolan var svår men gick av mig ångesten vid Delsjön en regnig kväll. 


Vissa dagar var soligare än andra.


Jag fikade med Eva som jag lärde känna i Aix.

 
Och hängde varje dag med Louise.


Och så gjorde jag högskoleprovet och vilade upp mig i Skara med godfrukost och secondhandrunda.

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0