Marseilles, musslor, marknad och mycket mer.

Om någon undrar så finns jag fortfarande på tredje våningen i huset på 3 rue d'Entrecasteaux. Har umgåtts med en allergiförkylning några dagar men också ganska mycket med solen som på riktigt skiner och gör det varmt på kvällar och mornar. Såhär såg det ut när jag hade finbesök i påskveckan.
 
Jag och Alfred lagade paj en dag. 
 
Och så åt vi fina bakelser som blivit över efter min gastronomilektion. 
 
Vi drack vin en annan kväll. 
 
Och åkte till Marseilles och åt musslor. Så himla gott. 
 
Det regnade så vi såg Marseilles ganska mycket från restaurang- och kaféfönster. På Starbucks trodde de att Alfred hette Fred. 
 
När det slutat regna gick vi till hamnen där det fanns en stor utställning om Medelhavet. Tyvärr stängde den precis men bara huset i sig var coolt och hade vacker utsikt. 
 
Lite hamn, lite moln. 
 
 
 
Just nu byggs nya byggnader med häftig arkitektur lite här och var. Marseilles är ju Europas kulturhuvudstad i år.
 
 
Vi sprang på en livespelning med mycket folk och bra drag.
 
Vi hann med en croissantfrukost också. 
 
Sen kom ju Karin! 
 
I helgen hände vi alla tre och gick på second hand bland annat. 
 
Alfred köpte en fin jeansjacka. 
 
Och så gick vi på klubb och dansade med Ellen, Kattis och några fler. 
 
Några dagar var det soligt så att man kunde äta frukost på terassen. 
 
Jag visade alla marknader. 
 
 
 
 
 
Vi flanderade och tog det mest lugnt. En eftermiddag stod dessa och spelade på ett torg. 
 
 
 
Vi åt på restaurang på påskafton.
 
Eftråt gick vi hem och bytte om till utklädningskläder universitetet anordnade maskerad. Ett gäng klädde ut sig till barn och vi improviserade ihop jeans/mocka-outfits eftersom Karin och Alfred endast hade en handbagagepackning till sitt förfogande. 
 
 
Sen hade jag och Karin några fina dagar själva också.
 
 
Det blev mycket häng i solen. 
 
 
 
Jag skrev en lista på sånt jag ville göra när jag blev själv igen. Som att söka skolor, läsa bok och blogga. 
 


Kommentarer
Karin

Gud vilken fin resa det var Lovisa!! Jag blir jättenostalgisk. Kommer minnas det här länge. <3

2013-04-09 @ 16:39:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0