Mamma, Marianne och Håkan.

Igår kväll anlände mamma och Marianne! I förmiddags åt vi brunch på fik - SÅ HIMLA GOTT! Ägg, bacon, baguette, marmelad, kaffe och färskpressad juice på vårt standardhäng Le Grillon. Sen strosade vi på stan, gick till turistbyrån och åt sommarlunch hemma hos mig. 






Jag fick en leverans av Håkans nya album också. Det släpptes i förrgår och jag har hört att både mormor och morfar varit inblandade för att hinna få med et ex i mammas packning. Vilken service alltså!
 
Igår var jag förövrigt och lagade mat hos en fransk dam med min gastronimikurs. Hon var före detta inredningsarkitekt och bodde i en underbar lägenhet med stor terass där vi fick stå och vispa ihop mousse au chocolat. Och så lagade vi kyckling med provencalska kryddor och squashsallad. Sjukt gott alltihop. En pinsam grej var förövrigt att jag skar mig på fotknölen när jag rakade benen precis innan jag skulle gå. Hittade såklart inget plåster så jag klämde ner lite hushållspapper i en strumpa och sprang iväg till bussen. Det lite osköna var bara att både pappret och den vita strumpan hunnit blöda igenom jättemycket när jag kommit fram till tanten. 
 
-Bonjour, madame! jag har en helblodig fot men annars är det bra. Jajemensan, nu lagar vi mat! 
 
 


Kommentarer
karin

hahahaha nervöst gråtskratt för foten!! Det ser ju alldeles underbart ut. Önskar att jag också fick äta sån kvallefrukost med er nu. Och vilka gulliga morföräldrar vi har hörredu!

Idag är det jättesoligt och 10 grader (tydligen varmt för att va swe??) så vi ska cykla till Huskvarna och bestiga huskvarnaberget.
slängkyss!

2013-04-20 @ 10:07:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0