Skogig svamp och vilda svin.

Helgen har bara gått åt till juliga aktiviteter. Igår var jag med mamma och Börje i Göteborg för att köpa julklappar. Jag hittade några bra och satsar på konceptet en ordentlig klapp, snarare än massa småsaker. 

Idag är jag också julig till mods för vi har ätit julbord på Löfwings Alteljé. Maten var traditionell och jättegod såklart. Jag kände mig ganska mycket som den stereotypa svensken som äter så mycket hen kan när det finns god buffé. Ändå väldigt smidigt för nu behöver jag inte äta på flera dagar.

Jag har inte lärt mig att dricka öl men must passade fint till sillen.
 
Alfred var med.

Maten var gudomlig. Till exempel skogsvampstuvningen.

Och ostarna.

Efter maten blev vi tvungna att pausa för att orka dessert.

Det fanns sådana här vildsvin på väggarna.

Och i en rolig bok.
 

Ute var det superkallt och fint upplyst.
 

Efter pausen åt vi goda kakor och physalis från efterrättsbordet. Gud så gott.
 
I veckan ska jag plugga körkortsteori tills jag spricker. Kanske också fixa med de sista förberedelserna inför vårens franskakurs i Aix en Provence. Undrar lite hur det ska gå att läsa igenom och förstå ett helt lägenhetskontrakt på franska. Men det löser sig nog.
Hej


Kommentarer
Julia

Fintfintfint!
Tyckte Alfred såg ut som självaste DARIN på en av bilderna! (obs. en komplimang)

Svar: Alltså, det är var egentligen Darre som var med men jag ville inte lämna ut honom så och eftersom det var så likt så tänkte jag att jag skriver att det är Alfred. Fasiken du genomskådade det smartjullan.
Lovisa

2012-12-10 @ 21:53:43
URL: http://juliaiskogen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0