London dag tre.

Jag kom på att jag glömt visa hur vi hade det i London den sista dagen. Det kan passa sig en dag som denna när jag annars fått ganska begränsat med intryck. Mest svarat på frågor som "Vilken risk föreligger om du förväxlar en motorcykel med en moped?" och "Du kör bil E och ska passera en upphöjd gångbana. Vad gäller?". Hursomhelst, här är den tredje fina Londondagen.

Eftersom vi kommit hem tidigt på morgonkvisten sov vi ut och gick utanför dörren först när det börjat mörkna. Vi tog bussen till idylliska Covent Garden.
 
Där fanns affärer med gammeldags leksaker. Tillexempel Alice i underlandet.
 
Det fanns också affärer med vimplar och julgranspynt. 
 
Och ett par som sjöng opera för alla som ville lyssna.
 
 
Vi gick vidare i regnet mot Piccadilly Circus och Trafalgar Square. När man ändå är i London liksom.
 
Sen kurade vi på en litenliten fransk restaurang några timmar. Jag åt musslor som man fick i en stor gryta och servitören bröt på franska. 
 
Vi lyxade till det med goda ostar innan jag och Axelina åkte hem för att packa. Flyget gick klockan sex nästa morgon och vi hade bestämt oss för att inte sova utan dansa en natt till. Det blev kanske inte riktigt som vi tänkt oss med dansen men vi fick ändå ett fint och ganska oväntat litet äventyr.
 
Lyssnar ni förresten på musikhjälpen? Gör det för guds skull! Och skänk pengar. Jag lyssnar som belöning mellan pluggpassen och bara älskar att få höra en låt av Annika Norlin eller en smart Gudrun Schyman. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0